dimecres, 2 d’octubre de 2013

COMODÍ DE LA TRUCADA

Fa relativament poc temps van aparèixer uns catxés amagat per l’equip “Etica Geocaching” on es qüestiona la moral dels geocatxers segons el seu comportament en determinats temes.

La meva primera reacció va ser una mica d’enuig, no crec que ningú sigui prou bo i amb un comportament irreprotxable com a geocatxer per poder jutjar als altres. També de curiositat, vaig pensar: I qui seràn aquests que s’amaguen darrera aquest Nick?.

Mica en mica, a mida que han anat publicant més catxés, ja em van caure més bé, alguns dels seus catxés estan força bé, un el vaig trobar prou enginyós com per donar-li un “favorit”, en canvi un altre està pràcticament fora norma, soterrat...  és a dir: No és un equip perfecte!

Menys mal, m’havia espantat haver trobat el mega-metro-geocatxer ! Saber qui s’amaga darrera el Nick m’és ben bé igual. No negaré certa curiositat, però no em treu la son, i és més, a lo millor, ni el conec.

Bé, una cosa és que no m’agradi el mal rotllo que generen aquests temes dels comportaments dels geocatxers, i un altre és que no tingui opinió.

Doncs opinió la tinc, i ara que em proposo ressuscitar  aquest blog, l’aniré exposant.  La meva intenció, a part, evidentment de l’exhibicionisme de les meves idees, és fer reflexionar sobre aquests temes en concret, treure’n d’altres i  que cadascú pugui mirar-se una mica el melic abans de mirar el del company.

Potser trobareu que, en general, les meves opinions són una mica ambigües, ja que com he escrit avui al grup del facebook, les coses no són blanques o negres, sinó d’una amplia gama de grisos. Bé, potser no totes, potser en trobo alguna de blanca o alguna de negre, però la gran majoria, no.  

Aprofitant que groundspeak, en el seu e-mail setmanal, parla, i fins i tot aconsella, l’anomenat “comodí de la trucada” començaré per opinar sobre aquest.

En sí utilitzar-lo no és ni bo ni dolent, depèn que com o quan s’utilitza.

No és el mateix buscar superficialment un catxé 5 minuts i si no surt, trucar, que portar 40 minuts, pensar que ja ho has mirat tot i segueix sense sortir.

No és el mateix si estàs buscant en una zona urbana plena de gent que et va observant i et vas posant nerviós, que si estàs sol en una zona no urbanitzada i pots buscar amb tranquil·litat.

No és el mateix si vas llegint els logs i veus que diuen coordenades desplaçades, penses si, desplaçades, però cap a on?.

No és el mateix preguntar: on és? Que preguntar: què he de buscar?

No és el mateix utilitzar aquest comodí si estàs prop de casa i pots tornar amb relativa facilitat, que si estàs a molts kilòmetres i no saps quan podràs tornar.

Tampoc  és el mateix no trobar un catxé sol, que un catxé que pertany a una sèrie, que si no el trobes et quedarà coixa o no podràs fer un bonus final.

Doncs jo procuro no abusar-ne, però n’estic a favor, l’he utilitzat i el seguiré utilitzant, amb els meus criteris, clar, que no teniu perquè compartir, a més estic encantada quan em truquen i puc ajudar a algú.

I per acabar afegiré que és curiós que alguns dels geocatxers que m’he trobat més contraris al comodí de la trucada, siguin amants del FTF, no serà que com no l’ha trobat ningú, no tenen a qui preguntar?.


Podeu deixar els comentaris que vulgueu, directament, no els censuro abans com es fa en altres blogs, ara, com sempre, demano que sigueu correctes en expressar la vostra opinió.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Bravo, bravisimo ! ! ! ! !