dimecres, 5 de gener de 2011

ESTADÍSTIQUES/ RÀNKINGS

No tinc res en contra de les estadístiques, és més, crec que en molts casos ens són útils, el que penso que les del geocatxing potser no formen part d’aquests casos.

Potser millor que parlar d’estadístiques hauria de parlar de rànkings. Ja he comentat altres vegades la poca importància que per mi té el rànking dels catxés trobats. M'agrada saber els que porto trobats, però més ben bé igual quin lloc ocupo.

Per mi, per una de les poques coses que em serveix saber la quantitat de troballes que té un equip, es quan miro un catxé per anar a buscar-lo i el darrer equip no l’ha trobat, si és un equip amb molta experiència, penso que potser no hi és, en canvi si en té poca, penso que puc provar d’anar-hi perquè a lo millor si que hi és i no l’ha trobat. I ja veieu la gran quantitat de vegades que aquesta teoria em pot fallar, i us asseguro que me’n ha fallat moltes.

Doncs, be, aquest escrit és per opinar sobre un nou rànking que acaba d’estrenar groundspeak: els dels catxés preferits.

D’entrada hi vaig caure de 4 potes, jo primer actuo i desprès penso. Tal com vaig veure que podia dir els catxés que m’havien agradat més, i com acabava de fer els 3 de “Guapos per sempre”, que em van deixar molt bon gust de boca, em vaig posar a repartir punts. Si no recordo malament vaig posar 7 o 8 catxés a la llista dels meus preferits.

Desprès he anat llegint comentaris en alguns fòrums, he anat mirant qui a votat quin catxé, i amb tots els meus respectes, tinc dubtes de que totes les votacions hagin estat fetes de manera objectiva, si, si, ja sé que dir quins prefereixes no pot ser mai objectiu, però ...

Total, que penso que potser aviat es faran rànkings dels geocatxers que tenen més catxés votats i així anirem augmentant els camps on poder competir i com, en general, les competicions no m’agraden, ja he tret els meus vots, no hi vull col•laborar.

Per cert, mireu si estic demodée, que gairebé tots els catxés que tenia a favorits eren multi-catxés i resulta que ara això no es porta, perquè són una pèrdua de temps, si a cada waypoint d’un multi hi poses un tradicional, resulta que en el mateix fer tens 6 o 7 troballes, en lloc de només una.