dimarts, 24 d’agost de 2010

4 ANYS DE GEOCATXING

Avui fa quatre anys que vaig començar a fer geocatxing. Com passa el temps!
I com han canviat les coses en el mon del geocatxing. I com ha canviat la meva manera de mirar-m’ho.

Nosaltres varem començar a fer geocatxing per caminar una mica, i conèixer indrets d’aquells que no venen a les guies, i on no aniries si no és que algú que ho coneix molt bé t’hi porta.
Havia deixat de fumar i ja tenia una mica minvada la capacitat pulmonar, a sobre hi vaig posar tants kilos de més...També per saber què fer aquells dies que et lleves i comences: on anem?. On tu vulguis. Què et ve de gust?. I a tu?. No ho sé . I si... I arriba el migdia que encara ets al sofà decidint.

Mirant les estadístiques, resulta que en aquests 4 anys hem fet més de 2700 catxés, i som el 4rt equip de Catalunya i el 5è d’Espanya, sense tenir en compte els equips virtuals, i, fent una mirada més amplia al rànking, en els primers 15 llocs, no hi ha cap equip amb gent de més 50 anys.

Fent geocatxing hem conegut molts altres equips i he de dir que pràcticament tots m’han agradat força, persones fermes, encantadores, de les que val la pena conèixer, encara que he de dir que a vegades, preses en grup, a algunes les he trobat un xic massa competitives. Tot i així, no canvio per res el fet d’haver-les conegut, i poder-les considerar amigues.

Segons això, sembla que hauria de dir que cada dia m’agrada més el geocatxing, doncs no és així. El geocatxing d’avui dia a Catalunya, no s’assembla gaire al de fa 4 anys, ni a Catalunya ni enlloc. No és ni millor ni pitjor, però és diferent. Ja se’n ha parlat a molts llocs d’aquesta evolució “natural” d’aquest joc. Però des del meu punt de vista, aquesta suposada evolució s’ha sortit de mare.

Potser vaig errada, però crec que ara s’ha convertit en una mena de competició entre els jugadors, no es reconeix obertament, però d’un temps ençà, sembla que a la comunitat geocatxer ens hagi picat un bitxet que ens fa més competitius, no sé... és una sensació que tinc, i me’n guardaré prou d’assenyalar ningú.
He de reconèixer, però, que en el meu cas a un 50% de l’equip li ha picat més el bitxet que a l’altre, tot i que encara no l’hi cal antídot, ho tenim controlat, je je je.

En els nostres començaments, i crec que en els de molts equips, el fet de fer geocatxing era tenir una afició més, un complement a les activitats habituals de lleure, anar al cinema, al teatre, llegir, sortir amb amics...però em sembla que per alguns s’ha convertit en el seu leit-motiv. A mi no m’agrada una vida monotemàtica.

I un altre factor d’aquesta evolució, ha estat la tria dels llocs i dels tipus de catxés. Ara es posen molts catxés sense que el lloc tingui res d’especial per mostrar, només pel fet d’incrementar el nombre de catxés. També han proliferat molt els anomenats urbans, que en la seva majoria solen ser micros o nanos. Aquests els entenc en llocs d’interès, històric o arquitectònic, però en la cruïlla del carrer X amb el carrer Y, que voleu que us digui...Encara que reconec que el que tingui o no interès el lloc és molt subjectiu.

Ara, al cap d’aquests quatre anys, vull donar les gràcies als geocatxers que m’han permès gaudir dels seus catxés, alguns d’impagables. Agraeixo, també, les amistats i coneixences que he fet en aquest mon i tot el que he après resolent alguns mysteris.

Seguiré fent geocatxing, però procurant no perdre el nord i procurant, també, evitar les picades del bitxet que he anomenat abans.

Per quatre anys més!!!!

2 comentaris:

Núria ha dit...

Primer de tot felicitats per l'aniversari!!
I segon, felicitats pel post! Sembla com si em llegissis el pensament. Hi estic completament d’acord!

Jo també resisteixo a la picada del "bitxet", però crec que al ritme que va tot plegat aviat haurem de comprar un bon repel•lent!! jejejeje

Heidelgun ha dit...

Totalment d'acord amb tú Rosa.

Jo també vaig fer els 4 anys al passat mes d'abril i he vist molts canvis que no m'han agradat.

Ja sabem que ara hi ha molta més gent que abans, però hem baixat la quailitat envers la quantitat.

També estaria molt bé treure de geocaching.com el nombre de catxes fets, però llavors s molta gent aixó no li agradaria gens.

Per molts anys

Salutacions

Jordi