dimarts, 1 de juny de 2010

CURIOSITAT


Fa molts anys, gairebé 40 que vaig anar per primer cop a França, amb la Tieta. Si, sí, Tieta amb majúscula, de tietes en tenia moltes, però Ella va ser única. Era una excursió amb autocar, que organitzava no recordo ben bé qui, i també hi anava una amiga meva del cole amb la seva mare i la seva avia. La ruta va ser Barcelona – Les- Lourdes – Les - Barcelona .
El que més em va impressionar d’aquell viatge, va ser una visita a uns jardins, que recordo que m’havien dit que eren d’un manicomi per professors, però que sempre he estat incapaç de recordar com es deien i on eren. (El segon va ser el Camembert, formatge que vaig menjar per primer cop en aquell viatge).

Doncs, be, el dissabte passat, anant a França per un event de geocatxing, l’Enric havia preparat un catxé en un poble que es diu Lannemezan, en un parc que es diu de la Demie- Lune, i resulta que és el lloc on jo havia estat.
Segueixen sent uns jardins d’un hospital psiquiàtric. No us imagineu la il•lusió que em va fer. Algun cop quan explicava la història del que havia vist, i no sabia dir on, tenia la sensació de que no em creien.
Han mantingut les mateixes figures, i estan molt cuidades, netes, restaurades... en fi, us deixo unes fotografies perquè ho veieu. Entendreu com em van frapar al veure-les amb 12 o 13 anys.
Poc es pensa el o la propietari/a d’aquest catxé el que m’alegrat fer-lo.