dijous, 7 de maig de 2009

GEOCATXING D'ALÇADA A PEU PLA

Fa uns dies que varem estar a Madrid, i com és habitual, varem fer catxés. La majoria eren “micros”, alguns a llocs molt turístics i/o interessants i altres que no tant. Tret de les restes de muralla per sota l’Almudena, on no havíem estat mai, el altres llocs o ja els coneixíem o ni fu ni fa. Amb la proliferació de catxés urbans que hi ha darrerament és impossible que tots siguin al nostre gust.

Ara bé, hi va haver un catxé que ens va agradar molt, que considero d'alçada, de nivell, i que us vull recomanar. És el “Madrid de los Austrias” : http://coord.info/gc1na77 .
Quan l’Enric mirava possibles catxés per aquesta escapada, em va dir: "N’han publicat un expressament per tu". Em coneix bé i sap com m’agrada el Madrid antic, el que respira Història, amb majúscula. Potser no em fixo massa en els detalls de quin rei o a quina data... va ser això o allò altre, però m'agrada sentir com les pedres transmeten la vella saviesa del que ha viscut moltes experiències.

Es tracta d’un “multi” amb 21 punts de parada per agafar informació per obtenir les coordenades finals. Com a catxé està molt ben plantejat perquè et fa repassar les dades obtingudes un parell de cops, i així s’eviten sorpreses finals fruit d’haver agafat alguna dada malament.

Crec que no varem passar per cap lloc que no haguéssim estat abans, però el que és segur és que ens hi varem fixar més, amb més detall. En resum varem gaudir moltíssim de la passejada. Ens va costar gairebé tot el matí d’un diumenge, clar que es pot fer més de pressa, però jo soc tan badoca, que m’encanto a molts llocs.

Evidentment el recomano a tots el geocatxers, però els que em llegiu i no ho sou, el podeu llistar i tenir-lo de referència per una possible visita a Madrid. Gairebé no es deixa punt important de la zona per visitar i explica un mica d’història de cada lloc, millor que qualsevol guia turística standard.