dilluns, 17 de novembre de 2008

DISSABTE DE GEOCATXING 15 Nov. 2008

Com és habitual quan anem direcció Lleida, vam esmorzar a La Panadella, aquest costum ens ha quedat de quan La Panadella era un port molt conegut de la N II i gairebé lloc d’obligada parada, ara per anar-hi s’ha de sortir de l’autovia, encara que et desvies molt poc.

El primer catxé que vam fer va se al tossal de Carrasumada.
És un catxé que ja fa més de cinc anys que està posat. Un clàssic d’en Vicam, un dels pioners a Catalunya, que va posar gairebé un catxé a cada comarca. Aquest va ser el primer del Segrià.
Prop del catxé, unes granjes es fan notar, amb una ferum que molesta una mica al principi, encara que t’hi acabes acostumant, al que jo no m’acostumo mai és a les mosques. N’hi havia unes quantes, però m’imagino que a plé estiu ha ser insuportable.

Aquest tossal està molt aprop de Torres de Segre, un poble d’uns dos mil habitants, eminentment agricola, on predominen els conreus de fruita dolça. De camí cap el catxé vam passar per camins amb conreus a banda i banda, alguns arbres ja estaven pelats, però d’altres presentaven els colors verds, grocs, marrons i fins tot vermells típics de la tardor, una paleta de luxe.
Una de les coses que ens va estranyar va ser veure que el sostre de l’esglèsia, i sobretot dalt el campanar, eren plens de cigonyes. Potser aquest hivern no farà gaire fred.

Desprès vam anar a Lleida capital, a fer el catxé dels jardins dels Camps Elisis. És un “multi” i l’anar cercant les dades per les coordenades finals, ens va fer fer una bona passejada, alhora que ens fixavem en els petits detalls, com per exemple entre d’altres, el número de cargols que porta a l’espatlla l’estatua d’en Manolo Calpe, el fundador de l’Aplec del Cargol.
La fotografia que encapçala l’escrit és de l'Enric en un racó d’aquests jardins.

Al acabar el catxé i tornar al cotxe, molt aprop d’on haviem aparcat, vam veure el Museu de l’Automoció de Lleida i el vam visitar.

La visita va ser com un viatge en el temps, vam veure cotxes de quan erem petits i d’altres que només haviem vist en pel•licules…com ja tenim una edat, aquestes coses ens fan gràcia.
Per acabar vam comprar uns pins i uns clauers per anar deixant als catxés.
Per veure les fotografies de l'exposició aneu a:

Vam dinar, cargols, clar, prop de Bell-lloc d’Urgell.

I per acabar, a la tarda, vam anar a amagar un catxé a la Segarra, gairebé tocant a l’Anoia, que aviat publicarem.